קורות חיים
קורות חיים שירה דיאמונד
השכלה שם האוניברסיטה מחלקה שנת קבלת התואר
תואר ראשון האוניברסיטה העברית ריפוי בעיסוק 1999
לימודי תעודה מכללת דוד ילין תרפיה באומנות 2003
תואר שני אוניברסיטת חיפה תרפיה באומנות 2015
תואר שלישי אוניברסיטת בר אילן החוג המשולב למדעי החברה 2019 פוסט-דוקטורט University of Cambridge Institute of Criminology 2020
נושא עבודת הפוסט-דוקטורט: Drawing connections: An explorative research of an artists led workshop including people from prison and local community.
שם המנחה: Dr. Caroline Lanskey
נושא עבודת הדוקטורט: מתוך החשיכה: משמעות מעשה היצירה עבור אמנים שורדי שואה
שם המנחים: פרופ' עמית שרירא ופרופ' נתי רונאל
נושא עבודת המסטר: מבט לאחור על השתתפות בקבוצת טיפול בהבעה ויצירה: מחקר איכותני אודות תפיסותיהם של מבוגרים את הטיפול שעברו בילדותם
שם המנחה: פרופ' רחל לב ויזל
מקום עבודה נוכחי באקדמיה:
2015- מרצה בתוכנית לתואר שני בטיפול באמנות חזותית, המכללה לחינוך על שם דוד ילין בירושלים.
2016- מרצה בקורס "טיפול באמנות" בביה"ס לריפוי בעיסוק של האוניברסיטה העברית הר הצופים.
2020 – מרצה בתכנית לתואר שני בטיפול באמנות, המחלקה לאמנות יהודית, אוניברסיטת בר-אילן.
מקומות עבודה נוספים בהווה ובעבר:
12/2000-1/2008: ריפוי בעיסוק וטיפול באמנות במחלקה הפסיכיאטרית של המבוגר
בבי"ח הדסה עין כרם.
9/2003-8/2009: טיפול באמנות בבי"ס לחינוך מיוחד "ברושים".
1/2004-8/2004: טיפול באמנות בבי"ח פסיכיאטרי "איתנים".
1/2006-8/2006: טיפול באומנות ב"משעולים" – המרכז הירושלמי לטיפול ביצירה
והבעה.
5/2011-8/2010: הנחיית קבוצה טיפולית בטיפול באומנות לנשים הסובלות מהפרעות
אכילה בהוסטל של עמותת "בית חיה ושרה".
2011- : טיפול פרטני באומנות בקליניקה פרטית.
מלגות ופרסים
- 2014: מלגת הנשיא של אוניברסיטת בר-אילן לדוקטורנטים מצטיינים.
- 2016: מלגה על שם ד"ר נתן דורסט למחקר בנושא השואה. אוניברסיטת חיפה.
- 2018: פרס הרקטור לסטודנטים מצטיינים לתואר שלישי. אוניברסיטת בר-אילן.
הרצאות בכנסים מדעיים PAPERS PRESENTED AT SCIENTIFIC CONFERENCES
דיאמונד, ש., ולב-ויזל, ר. הכותרת "טיפול" ומה עושים איתו כילד? מבט לאחור על השתתפות בקבוצת טיפול בהבעה ויצירה. הוגש במסגרת הכנס המדעי ה-7 של העמותה הישראלית להנחיה ולטיפול קבוצתי "קבוצות וזהויות", המכללה למנהל בית הספר למדעי ההתנהגות, קמפוס ראשון לציון, יולי, 2015.
דיאמונד, ש., לב-ויזל, ר., ומזרחי, א. השתקפותו של "טיפול" מבעד למראה הייחודית של הילד: מבט לאחור על השתתפות בקבוצת טיפול בהבעה ויצירה. הכנס הדו שנתי של י.ה.ת "מראה, מראות ומאורעות", כפר המכביה, רמת-גן, פברואר, 2017.
דיאמונד, ש., שרירא, ע., ורונאל, נ. מתוך החשיכה: משמעות מעשה היצירה עבור אמנים שורדי שואה. כנס המכון להכשרת מטפלים באמנויות של המכללה לחינוך ע"ש דוד ילין "היצירה כמקור לצמיחה", המכללה לחינוך ע"ש דוד ילין, ירושלים, מאי, 2019.
דיאמונד, ש., שרירא, ע., ורונאל, נ. אמנות כסביבה של מכוונות והחזקה: משמעות מעשה היצירה מנקודת מבטן של אמניות שורדות שואה. כנס נשים ומגדר באמנויות בישראל העמותה לחקר אמנות נשים ומגדר ואוניברסיטת בר-אילן, אוניברסיטת בר-אילן, רמת גן, יוני, 2021
דיאמונד, ש., שרירא, ע., ורונאל, נ. יצירה באמנות כמרחב של החזקה וחריגה מהעצמי: משמעות מעשה היצירה עבור אמנים שורדי שואה. הכנס הדו-שנתי של יה"ת
"התמודדות, חוסן ומרחבי טיפול", מרכז הכנסים בשפיים, יולי, 2021
הרצאות בכנסים מדעיים בינלאומיים:
Diamond, S., Shrira, A., & Ronel, N. Combining semi-structured interviews and relational viewing of art work: The exploration of growth among Holocaust survivor artists. International workshop on: Arts based methods to access salutogenic coping of marginalized populations Research Workshop of the Israel Science Foundation, Ben-Gurion University of the Negev, March 18, 2019.
Diamond, S., Shrira, A., & Ronel, N. The exploration of growth among Holocaust survivor artists: Research incorporating arts based method of relational viewing. EFAT (European Federation of Art Therapy) Conference 2021: "Places, Spaces and Time - Shaping the European Art Therapy Landscape”, EFAT’s Online Conference, Friday 14 - Sunday 16 May 2021.
מחקר
תהליכי יצירה באמנות חזותית והתמודדות עם טראומה
טיפול קבוצתי באמצעות אומנות
קורסים
812153701 - טיפול באמנות עם מבוגרים וקשישים
812153503 - טיפול באמצעות אמנות חזותית בקבוצה
812159103 - פרקטיקום שנה ב
פירסומים
מאמרים בכתבי עת
Diamond, S., & Lev-Wiesel, R. (2016). Recollections of being in child expressive arts group therapy: A qualitative study of adult former clients’ conceptions of their therapy as children. International Journal of Group Psychotherapy, 66, 401-42.
Diamond, S., & Lev-Wiesel, R. (2017). The title "therapy" and what do you do with it as a child? Recollections of being in child expressive arts group therapy. Clinical Child Psychology and Psychiatry, 22, 152–64.
Diamond, S., & Ronel, N. (2018). From bondage to liberation: The forgiveness case of holocaust survivor Eva Mozes Kor. Journal of Aggression, Maltreatment & Trauma, 28(8), 996-1016..
Diamond, S., & Shrira, A. (2018). Psychological vulnerability and resilience of Holocaust Survivors engaged in creative art. Psychiatry Research, 264, 236-243.
Diamond, S., Ronel, N., & Shrira, A. (2020). From a world of threat to a world at which to wonder: Self-transcendent emotions through the creative experience of Holocaust survivor artists. Psychological Trauma: Theory, Research, Practice, and Policy, 12(6), 609.
Diamond, S., & Shrira, A. (2022). From ‘a nothing’ to something special: Art and caring attunement in the creative experience of Holocaust survivor artists. Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts, 16(2), 318–331.
Diamond, S., & Lanskey, C. (2023). An Opportunity to Find Oneself at the End of a Paintbrush: Exploration of an Artist-Led Prison Intervention Model Bringing People From Prison and Local Community Together. Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts. Advance online publication. https://dx.doi.org/10.1037/aca0000589
תאריך עדכון אחרון : 02/04/2024