ראשת התכנית לטיפול באמצעות אמנויות - אמנות חזותית

פרופ' עינת מטצל

טלפון
דוא"ל
einat.metzl@biu.ac.il
משרד
בנין 410 חדר 47
שעות קבלה
בתיאום מראש
    קורות חיים

    עינת מטצל, פרופסור לטיפול באמנות וראשת התכנית לתרפיה באמצעות אמנויות – אמנות חזותית , הצטרפה לסגל המחלקה בשנת 2021, עם שובה ארצה לאחר 20 שנות עבודה ומחקר בתחום בארה״ב, ספרד, ומקסיקו.

    פרופ' מטצל עשתה תואר שני כפול בטיפול באמנות וטיפול משפחתי וזוגי באוניברסיטת לויולה-מרימאונט שבלוס אנג׳לס, קליפורניה, ודוקטורט בטיפול באמנות וחינוך לאמנות מאוניברסיטת פלורידה סטייט, טלהאסי, פלורידה, ארה״ב.

    מוקדי המחקר של עינת מגוונים, אך ניתן לרכז אותם בשני מישורים מקבילים: 1. נושאי מחקר המחזקים את התחום של טיפול באמנות מבחינת הבניה ומתודה (כגון בחינת הקשר בין חשיבה יצירתית, עשייה יצירתית ועמידות רגשית, בחינת שיטות המחקר המקובלות בתחום, ושימוש באמנות כלי מחקרי) ו-2. נקודות מפגש בין טיפול באמנות לבין דיסציפלינות אחרות ואוכלוסיות ספציפיות (כגון חקר טיפול באמנות עם פעוטות וילדים צעירים, עבודה עם משפחות מהגרים, סוגיות רב-  תרבותיות טיפול באמנות, מפגש בין טיפול באמנות לטיפול במיניות ומודלים לטיפול זוגי).

    בנוסף לעבודתה המחקרית לאורך השנים, עינת פיתחה קורסים ייחודים של סוגיות רב תרבותיות עבור סטודנטיות לטיפול באמנות בארה״ב, מקסיקו וישראל; קורסים הנלמדים ב-4 מוסדות שונים ברחבי העולם ומלמדת מידיי שנה בקורסי קיץ בין לאומיים.

    עינת היא עמיתה במרכז הרב תחומי לחקר המוח, ספרה ״המפגש בין טיפול באמנות לטיפול במיניות: ביטויים יצירתיים של מגדר, מיניות ויחסים״ פורסם בארה״ב ב-2017 באנגלית, ובין פרסום מאמרים ופרקים בנושאי התמחותה, היא מכהנת כראשת התכנית לתואר שני לתרפיה באמצעות אמנויות – אמנות חזותית בבר אילן, ומוסיפה לטפל, להדריך מטפלות באמנות בהכשרה ולהשתתף בכנסים ותערוכות כאמנית יוצרת.   

    כחלק מפועלה בקהילה, לאחר ה-7 באוקטובר, עינת הציעה מספר הרצאות שנועדו לתמוך במטפלים ובקהילת בר אילן דרך שימוש בכלים יצירתיים לאחר אסונות, השתלבה בעבודה  קלינית עם במפונים וניצולים דרך התנדבות שבועית בסטודיו פתוח למפונים בעמק יזרעאל ומתן שירותים בקליניקה ייעודית לנפגעים בתל אביב, ומחזיקה מרחב וירטואלי שבועי לכלל קבילתי בר אילן בשם ״מרחב יצירתי לנפש״.

     

     

     

    מחקר

     

    • מחקר בטיפול באמנות
    • סוגיות מגדר, מיניות וזוגיות בטיפול באמנות
    • אבדן ושכול וטיפול באמנות
    • עבודה עם ילדים מאומצים
    • סוגיות רב תרבותיות בטיפול באמנות

     

     

    קורסים

    21-523-02/03 גישה אינטרפרסונלית נוירוביולוגית וטיפול באמנות

    21-541-01 טיפול דיאדי באמצעות אמנות, סמינריון ( סמסטר א ו-ב); אקדמיה משלבת התנסות

    21-532-01   טיפול בנוער באמצעות אמנות

    21-536-01  אתיקה בטיפול באמצעות אמנויות

    פרסומים

    מטצל, ע. (2023). אבא שלי מת: ספר לילדים צעירים שחוו אבדן קרוב. הוצאת אמילי סגול, אוניברסיטת חיפה.

    Markman-Zinemanas, D. & Metzl, E. (2023). Art Therapy Group for Women who had been Sexually Abused in a Gallery Space During the Covid-19 Crisis. Scholarly Journal Psychology & Behavioral Science (SJPBS), 7(1), 789-798. SJPBS MS.ID.000253. DOI: 10.32474/SJPBS.2023.07.000253.

    Serricchio-Joiner, M. & Metzl, E. S. (2023). Learning from a Group Art Therapy Intervention for University Student Veterans, Journal of Creativity in Mental Health (WCMH), 3(1), 41-51. DOI:10.1080/15401383.2023.2249807

     

    Green, J., Metzl, E. & Trevino, AL. (2023) International Online Art Therapy Education Program: Evaluating Cultural and Global Perspectives, Art Therapy, DOI: 10.1080/07421656.2023.2169564

    Metzl, E. S. (2023). A Bird with No Name Was Born, Then Gone: A Child’s Processing of Early Adoption through Art Therapy. Children, 10, 751. https://doi.org/10.3390/children10040751

    Metzl, E (2023). Short Perspective: Neurobiologically informed art therapy work within the context of complex socio-political realities. In King, J.L. & Strang, C.E. (Eds.) Art Therapy, Neuroscience, and Trauma: Theoretical and Practical Perspectives (2nd ed)New York, NY: Routledge

    Metzl, E.S. (2022). Art Is Fun, Art Is Serious Business, and Everything in Between: Learning from Art Therapy Research and Practice with Children and Teens. Children, 9, 1320. https://doi.org/10.3390/ children9091320

    בובראוגלו, ר. ומטצל, ע. (2022). מחשבות על חרדה: דו שיח של מטפלות ויוצרות באמנות וביטויי החרדה ביצירה האומנוית. בין המילים, 20, 11-25.  https://www.smkb.ac.il/media/iq3jnqs0/buberoglu-metzl_gilyon20.pdf

    Metzl, E. S. & Buberoglu, R. (2021). Drawing from the Impossibly Complex: Lessons from Multicultural Art Therapy Training in Israel During Sociopolitical Tensions. In Val Huet and Lynn Kapitan (Eds.), International Advances in Art Therapy Research and Practice: The Emerging Picture (pp. 233–241). Newcastle, UK: Cambridge Scholars. https://www.cambridgescholars.com/product/978-1-5275-6584-5

    Metzl, E. S., & Treviño, A. L. (2021). Working around the border: Shared

    experiences of art therapists working with families impacted by immigration and political realities in  Mexico and the United States. Journal of Community Psychology, 1–21. https://doi.org/10.1002/jcop.22575

    Metzl, E. S. & Gronner-Shamai, M. (2021). I carry your heart: A dialogue about coping, art, and therapy after a profound loss. The Arts in Psychotherapy. DOI: AIP 101801

    Metzl, E. S. (2020). Couples’ Work with Creative Tools: Art Therapy and Sex Therapy informed interventions (Ch. 7). In Integrative Sex Couples Therapy (edited by Tammy Nelson). Eau Claire, WA: PESI Pub

    Metzl, E.  (2020) Art Therapy with Couples: integrating art therapy practices with sex therapy and emotionally focused therapy, International Journal of Art Therapy, 25:3, 143-149, DOI: 10.1080/17454832.2020.1774628

    Metzl, E. S. (2017). About Not Healing. South Writ Large, Fall edition. https://southwritlarge.com/articles/about-not-healing/

    Kaimal, G., Metzl, E. S., & Milrod, E. (2017). Facilitative Leadership: A Framework for the Creative Arts Therapies. Journal of the American Art Therapy Association, 34(3), 146-151, http://dx.doi.org/10.1080/07421656.2017.1343072

    Metzl, E. S. (2016). When Art Therapy Meets Sex Therapy: Creative Explorations of Sex, Gender, and Relationships. New York, NY: Routledge

    Metzl, E. S, Morrell, M, & Field, A. (2016). A Pilot Outcome Study of Art Therapy and Music Therapy with Hospitalized Children (Estude pilote des resultats de l'art-therapie et de la musicotherapie aupres d'enfants hospitalis{\'e}s)}. Canadian Art Therapy Association Journal, 29(1), 3-11

    Metzl, E. S. (2016). Exploring Ranges, Tensions, and Potential Integrations: Editorial Notes for JCAT’s 3rd Edition, Journal of Clinical Art Therapy, 3(1), 2-3

    Linesch, D., Metzl, E. S., & Trevino, A. (2015). Various Aspects of Art Therapy in Mexico. In D. Gussak & M. Rossal (Eds.), The Wiley Handbook of Art Therapy (Ch. VIII–9). NY, NY: Wiley-Blackwell. ISBN: 978-1-118-30659-8

    Metzl, E. S. (2015). Holding and Creating: A Grounded Theory of Art Therapy with 0–5 Year Olds. International Journal of Art Therapy (Formerly Inscape), 20(3), 93–108. doi: 10.1080/17454832.2015.1076015

    Bender, B., Metzl, E. S., Selman, T., Gloger D., & Moreno, N. (2013 online, 2015 in print). Creative Soups for the Soul: Stories of Community Recovery in Talca, Chile, After the 2010 Earthquake. PSYKHE, 24(1), 1–13 doi:0.7764/psykhe.23.2.641

    Metzl, E. S. (2014). Editorial Poem. Journal of Clinical Art Therapy, 2(1), 2

    Metzl, E. S. (2013). Artistic, Therapeutic… and Sexually Informed: A Brief Human Sexuality Course for Art Therapy Students. American Journal of Sexuality Education, 8(4), 191–212

    Metzl, E. S. (2012). Exploring Biases and Perceptions Through an Art-Based Tool. Inspira: Revista de la ATE (an online Spanish and English peer-reviewed art therapy magazine based in Barcelona), 1(1), 66–87

    Metzl, E. S. (2012). New Orleans Frame of Mind 2006: Initial Exploration of Experiences after Hurricane Katrina. In A. Tarasov & M. Demidov (Eds.), Eddies and Hurricanes: Formation, Triggers and Impact (Ch. 1, pp. 5–35). New York, NY: Nova Publications

    Metzl, E. S. (2011). Opening Editorial Notes. Journal of Clinical Art Therapy: Special Edition 30th Anniversary of Art Therapy at LMU, 1(1), 2–3

    Dere, C., Bender, B, Diaz, K., & Metzl, E. (2010). Psychotropic Medication and Art Therapy: Theoretical Considerations and Clinical Application. The Arts in Psychotherapy, 42(1), 63–70

    Metzl, E. S.  (2009). The role of creative thinking in models of resilience. Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts, 3(2), 112–123

    Metzl, E. (2008). Systematic Analysis of Art Therapy Research Published in Art Therapy: Journal of AATA between 1987 and 2004. The Arts in Psychotherapy, 35(1), 60–73

    Metzl, E., & Morrell, M. (2013).  Structured Freedom in Group Art Therapy. In J. Chang (Ed.), Creative Interventions with Children: A Trans-Theoretical Approach (pp. 267–273). Calgary, Canada: Family Psychological Press

    Metzl, E., & Morrell, M. (2008). Creativity and Resiliency: Theoretical exploration. Journal of Creativity in Mental Health, 3(3), 303–318

    Metzl, E., & Rosenmann, A. (2008). In Our Global Village: Life in a Nepalese Jungle Village Through the Eyes of the Children. San Francisco, CA: Blurb Publications

    Morrell, M., & Metzl, E. (2006). Seeking Treatment in California: Motivators, Barriers, and Perceptions. The Therapist: Magazine of the California Association of Marriage and Family Therapists, 17(4), 25–26

    Wiseman, H., Metzl, E., & Barber, J. (2006). Anger, Guilt, and Intergenerational Communication of Trauma in the Interpersonal Narratives of Second Generation Holocaust Survivors. American Journal of OrthoPsychiatry, 76(2), 176–184

     

    תאריך עדכון אחרון : 01/04/2024