קורות חיים
|
||||
השכלה: |
||||
התואר |
שם האוניברסיטה |
שם המחלקה |
שנת קבלת התואר |
|
תואר ראשון |
בן גוריון |
חינוך |
1997 |
|
תואר שני |
חיפה |
טיפול באמנות |
2016 |
|
תואר שלישי |
|
|
|
|
פוסט-ד"ר |
|
|
|
|
|
||||
|
||||
הדרכת סטודנטים לתארים גבוהים: |
|
|||
10 הדרכת מטפלים באמנות הדרכת סטודנטים לטיפול באמנות
|
||||
ניסיון מקצועי אחר (תפקידים ציבוריים): |
||||
1997-2000 הנחיית קבוצות נוער בנושא חקירת קונפליקטים בין ערבים ויהודים. 1997-1998 רכזת פר"ח אוניברסיטת בר אילן. 2001-2004 טיפול באמנות בבתי ספר בילדים עם בעיות רגשיות, גני ילדים עם עיכוב שפתי והתפתחותי, ברמלה דרך מתי"א רג"ב . 2004-2007 טיפול באמנות בילדים עם בעיות רגשיות במרכז הירש ביפו. 2001-2017 טיפול באמנות במתי"א טייבה בילדים עם בעלי צרכים מיוחדים. 2008-2017 ריכוז והדרכת מטפלים באמנויות במסגרת מתי"א טייבה-משרד חינוך. 2007-2017העברת סדנאות והשתלמויות למטפלים באמנויות פרא – ריפואיים ומורים בחברה הערבית על טיפול באמנות במערכת החינוך. הנושאים חשיבות עבודת צוות, מודעות לתחום, . 2009-2021 טיפול באמנות בילדים חולים במחלקה אונקולוגית במרכז חינוכי שניידר.
2016-2020 נציגת המטפלים באמנות בחברה הערבית באיגוד המקצועי יה"ת 2020-2021 מרצה בתוכניות התאמה לפרא- ריפואי במכללת בית-ברל, מכללת אורנים. 2022-2024 מרצה בתוכנית הכשרת מטפלים באמנות מכללת סמינר הקיבוצים. 2021-2024 מרצה בתוכנית הכשרת מטפלים באמנות אוניבירסיטת בר אילן. 2023-2024 מדריכה למטפלים באמנות במתי"א טחרה ומומחית תחום בהפרעות נפשיות. |
||||
תחומי התמחות מדעיים: |
||||
רגישות תרבותית, מורכבות חובת דייוח בחברה הערבית. |
||||
רשימת פרסומים: |
||||
מסארוה, ז.(2016) סודות מחדר הטיפול: החוויה של מטפלות באמנות מהחברה הערבית, העומדות בפני דיווח על התעללות בילדים. עבודת גמר לתואר 'מוסמך'. חיפה: בית ספר לטיפול באמנות, הפקולטה ללימודי רווחה ובריאות, אוניברסיטת חיפה. מסארוה,ז וברונו,י (2018). שגרירות בעולם משתנה: הטיפול באמצעות אמנויות במערכת החינוך בחברה הערבית. ד' רגב וש' שניר (עורכות), כשהטיפול באמצעות אמנויות פוגש את מערכת החינוך בישראל (49-77). EMILI SAGOL
Alfandari, R., Massarwa, Z., & Enosh, G. (2020) .Applying intersectionality theory to understand female Arab art‐therapists’ experiences with child maltreatment mandatory reporting. Health & Social Care in the Community.
Bruno, Y., & Massarwa, Z. (2021). 5 “We Have Created You Peoples and Tribes That You May Know One Another”(Surat Al Hujurat, Quran). Integrating Arts Therapies into Education: A Collective Volume.
השתתפות בכנסים : 2016-2020 יו"ר לימי עיון וכנסים למטפלים באמנות בחברה הערבית בשיתוף פעולה יה"ת, משרד החינוך ומכללת -בית ברל. MASSARWA, Z. (2017) .The experience of art therapists from arab society, when facing mandatory reporting on child abuse.Conference. Hebrew University of Jerusalem. MASSARWA, Z. (2018) .The experience of art therapists from arab society, when facing mandatory reporting on child abuse.Conference. The Israeli Center for Qualitative Research of People and Societies. Ben –Gurion University of the Negev. מסארוה, ז. (2019) מפגש בין במקאם לסולם, תנועת הצ'ילו וצבעי העוד – בטיפול באמנות בחברה הערבית. כנס, מכללת סמינר הקיבוצים , תל אביב , ישראל . מסארוה, ז. (2019) . בשפה אחרת, להיות נוכח ברב תרבותיות. ביום עיון משרד חינוך , בבית חולים אברבנאל, בת ים
0 מסארוה, ז. (2020). הצטלבותיות ומדינת הרווחה: זהות אתנית, מעמדית, ומגדרית . בכנס אספאנט 11 מכללת אשקלון, ישראל. מסארוה, ז.(2022-2023) . להיות נוכח ברב תרבותיות. יום עיון מכללת סמינר הקיבוצים.
|
פירסומים
מסארוה, ז.(2016) סודות מחדר הטיפול: החוויה של מטפלות באמנות מהחברה הערבית, העומדות
בפני דיווח על התעללות בילדים. עבודת גמר לתואר 'מוסמך'. חיפה: בית ספר לטיפול
באמנות, הפקולטה ללימודי רווחה ובריאות, אוניברסיטת חיפה.
מסארוה,ז וברונו,י (2018). שגרירות בעולם משתנה: הטיפול באמצעות אמנויות במערכת החינוך בחברה הערבית. ד' רגב וש' שניר (עורכות), כשהטיפול באמצעות אמנויות פוגש את מערכת החינוך בישראל (49-77). EMILI SAGOL
Alfandari, R., Massarwa, Z., & Enosh, G. (2020) .Applying intersectionality theory to understand female Arab art‐therapists’ experiences with child maltreatment mandatory reporting. Health & Social Care in the Community.
Bruno, Y., & Massarwa, Z. (2021). 5 “We Have Created You Peoples and Tribes That You May Know One Another”(Surat Al Hujurat, Quran). Integrating Arts Therapies into Education: A Collective Volume.
תאריך עדכון אחרון : 01/04/2024